BETINGELSER

Nedenstående betingelser er gældende ved online køb hos Classicjewellery.dk

Nedenstående salgs og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra Classicjewellery.dk

Betingelserne er gældende hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Classicjewellery.dk

BESTILLING OG BETALING

For at handle på webshoppen skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.Er du under 18 skal du indhente din værges accept og i øvrigt have juridisk ret til at indgå købet.

Der tages på webshoppen forbehold for prisfejl,udsolgte og udgåede varer, korrekturfejl samt force majeure.

Vi forbeholder os retten til at annulere en ordre ved mistanke om betalingskortsvindel.

Hos Classicjewellery.dk  tilbyder vi flg. betalingsmuligheder: Dankort,Visa/Dankort, Visa,Visa Electron,Mastercard,Maestro,American Express.

Dine kortoplysninger bliver ved bestilling ikke i vores webshop  sendt direkte til Netsi krypteret form via en sikker SSL-forbindelse og det er således kun dig og Nets der kan aflæse denne information.Dine kortoplysninger bliver ikke gemt eller set på webshoppen.

Udover betaling med betalingskort tilbyder vi også betaling med Viabill.

Alle priser på webshoppen er angivet i Dkk. og er inkl. moms

Vi gør opmærksom på at vi af sikkerhedsmæssige årsager vil kontakte dig ved bestillinger over Dkk. 4000.Vi forbeholder os retten til at annullere ordren ved mistanke om svindel.

LAGER
Hos Classicjewellery.dk  bestræber vi os på altid at have vores lagerstatus opdateret. Sker det, at vi ikke har en vare på lager, og der forekommer uventet forlænget leveringstid, vil du hurtigst muligt blive kontaktet pr. telefon eller e-mail. Vi vil herefter finde den bedste løsning for dig.

LEVERING OG FORSENDELSE
Leveringstiden afhænger af om varen er på lager, men vi bestræber os på at kunne levere inden for 1-5 hverdage (7-10 hverdage, hvis varerne ikke er på lager), da de fleste af vores leverandører har dag-til-dag levering. Levering af varer fra Classicjewellery.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Risikoen for varer købt hos Classicjewellery.dk overgår derfor til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Forsendelsen sker med Post Danmark eller GLS.  Fragt udgør Dkk 59

DOKUMENTATION OG VEJLEDNING
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Classicjewellery.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Classicjewellery.dk, er denne af vejledende art.

EMBALLAGE
Vi pakker altid vores varer i forsvarlig emballage, der sikrer at varen ikke bliver beskadiget under transport. Skulle det ske, at du modtager dine varer med opbrudt eller ødelagt emballage, skal du hurtigst muligt kontakte Post Danmark eller GLS, afhængig af hvem der har leveret dine varer.

FORTRYDELSESRET
Classicjewellery.dk  yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Emballagen skal være uåbnet. Varer som er brugt tages ikke retur. Hvis en urkasse har været åbnet eller lænken har været kortet af, tages det ikke retur. Varer som er specialfremstillet eller ændret i størrelse kan ikke returneres.

Du skal prøve varen af på samme vis, som hvis du stod i en af vores fysiske butikker – du kan altså afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Ifølge en ny forbrugeraftalelov vedtaget i juni 2014, fastsætter vi værdiforringelsen af den returnerede vare. Da Classicjewellery.dk kke sælger brugte varer, vil værdien for os være 0 kr. og du vil derfor ikke kunne få den fulde købesum retur.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Desuden er det dig, som bærer risikoen, når du sender en vare retur til os. Vi anbefaler derfor, at du sender varerne retur som rekommanderet pakke eller værdiforsendelse, alt afhænging af varens værdi.

RETURNERING

Skal en vare købt online i vores webshop byttes eller vil du have pengene tilbage:

1. Send den ubrugte vare retur pakket forsvarligt ind, til nedenstående adresse.

Classic Smykker og Ure

Banegårdspladsen 10

8000 Aarhus C

ATT: Webshop

2. Vedlæg  en kopi af ordrebekræftelsen, med tydeligt ordrenummer, og den returseddel der fulgte med varen i udfyldt stand

Vi bytter så varen eller tilbagefører pengene til det betalingskort som du har benyttet på Classicjewellery.dk
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

OBS: Varer købt i webshoppen kan også byttes i butikken  Classic smykker og Ure på Banegårdspladsen 10 8000 Aarhus C indenfor 30 dage fra den dato, der står på byttemærket.

BEMÆRK: Fortrydelses- og returretten er ikke gældende, hvis du reelt har taget varen i brug og/eller hvis varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den. Du skal sende varen tilbage i samme stand, som den er modtaget, og i original og intakt emballage.

Er der yderligere spørgsmål ang. returnering, er du velkommen til at sende os en mail på : mail@classicjewellery.dk

REKLAMATION
I henhold til købeloven, kan du få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation – medmindre fejlen skyldes misligeholdelse eller overlast. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Classicjewellery.dk , skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Classicjewellery.dk

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Classicjewellery.dk har stillet dig i udsigt.

Bemærk yderligere, at du bærer risikoen, når du sender en vare/pakke til os indtil modtagelsen. Husk derfor at pakke varen i forsvarlig emballage og gemme kvitteringen for afsendelsen til evt. fremtidig reference.

KUNDESERVICE
Hos Classicjeweller.dk gør vi vores bedste for at du får den bedst mulige kundeservice. Beklageligvis kan der ske misforståelser så du, som kunde, ikke føler at du har fået en god service.
Hvis det skulle ske, ser vi gerne at du skriver til os derom på mail@classicjewellery.dk

Nedenstående har vi indsat, som loven foreskriver det, et link hvor man som kunde kan indgives en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Vi håber dog, at du, som kunde, vil indgå i dialog med os om en evt. klage, inden den indgives.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Fra d. 15. februar 2016 kan EU-Kommissionens online klageportal også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@classicjewellery.dk